Forældresamarbejde

I Troldhøj vægter vi forældresamarbejdet højt og har stor forældreopbakning. Vores forældresamarbejde bygger på åbenhed og ærlighed i den daglige kontakt imellem medarbejdere og forældre.

Der afholdes opstartssamtaler med alle forældre, med kendt dagsorden. Dette er med til at skabe tryghed hos forældrene og giver de voksne i børnehaven det bedste udgangspunkt for at give det nye barn så god en start som mulig. Udover opstartssamtalen opfordrer vi forældrene til at komme på et eller flere uformelle besøg med barnet, inden det starter i børnehaven.

Der afholdes opfølgningssamtaler, når barnet har gået i børnehaven i cirka 6 måneder.

Herudover afholdes forældresamtaler ved behov for eksempel overleveringssamtaler til skole eller skift til anden daginstitution.

Udover den daglige dialog i for eksempel hente/bringe-situationer Informeres forældrene om arrangementer med videre via AULA, opslag og nyhedsbreve.

Børnehavens institutionsbestyrelse afholder bestyrelsesmøder cirka 4 gange om året, her planlægges blandt andet forældrearbejdsdage, forældremøde med valg til bestyrelsen og der træffes desuden beslutning vedrørende frokostordning i børnehaven. Bestyrelsen og personalet i børnehaven har et åbent og tillidsfuldt samarbejde.

Børnehavens forældreforening afholder sommerfest og julefest.

Et godt samarbejde mellem forældre og medarbejdere skaber sammenhæng i børns liv på tværs af hjem og børnehave.